• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

  • Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske
  • Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske

Redovna skupština Udruge malih trgovaca Splitsko – dalmatinske županije, održana je u petak 30.07.2021. u Splitu.

Obzirom je UMTS članica Sumt-a, skupštini su nazočili i gosti, predsjednik Saveza udruga malih trgovaca Damir Aščić, te predsjednici i članovi Udruga malih trgovaca Slavonije i Baranje, Rijeke, Međimurje te Zagreba.

Ovom prigodom predsjednik Udruge Oliver Vuletić, podnio je izvješće o radu u proteklih godinu dana, tijekom kojih se aktivno radilo na poboljšanju ostvarenih uvjeta za sve članice. Udruga trenutno ima 61 članicu, a u protekloj godini unatoč pandemiji postignut je značajan napredak u radu u svim područjima djelovanja. Pritom je Udruga najviše djelovala kroz Savez udruga malih trgovaca, te kroz veleprodajno skladište Kupovina d.o.o.,  na splitskom TTTS-u, koju je Udruga malih trgovaca Splitsko – dalmatinske županije otvorila 2016. godine.

Također, izvijestio je Vuletić, Udruga trgovaca Splitsko – dalmatinske županije i u protekloj je 2020., nastavila pomagati najpotrebitije. Tako je realizirano 5 donacija različitim Udrugama sa područja Splita i Splitsko-dalmatinske županije, a sa trideset tisuća kuna te donacijom u osnovnim životnim potrepštinama, odmah nakon razornog potresa pomogli su i stanovništvu stradalih područja na Banovini.

Predsjednik Sumt-a Damir Aščić, okupljenima na Skupštini, prezentirao je djelovanje Saveza u protekloj godini. Pritom je, unatoč pandemiji koronavirusa, posebno naglasio rast Saveza po broju članica te direktnih ugovora sa dobavljačima, putem kojih se osiguravaju bolji uvjeti poslovanja svim članicama Sumt-a.

Sumt ovom prigodom posebno zahvaljuje čelnim ljudima i članovima Udruge malih trgovaca Splitsko – dalmatinske županije na gostoprimstvu, te na predivno provedenom vremenu u Splitu.


Hrvatska mobilna aplikacija za provjeru EU digitalnih COVID potvrda CovidGO, nakon što je prošlog tjedna bila dostupna za preuzimanje na Apple App Storeu, od danas je dostupna i na Google Playu

CovidGO mobilnom aplikacijom moguće je provjeriti potvrde o testiranju, potvrde o cijepljenju i potvrde o preboljenju, a za građane je besplatna.

Aplikaciju možete preuzeti na poveznici: https://play.google.com/store/apps/details?id=hr.akd.dzp ili  skeniranjem QR koda u nastavku:

 

Istovremeno, od danas su na snazi nove mjere. Za osobe koje imaju EU digitalnu potvrdu nema ograničenja broja okupljenih, kao ni ograničenja trajanja okupljanja. Također je ugostiteljskim objektima uvedena obveza služenja samo onih gostiju koji sjede. Detalje svih mjera možete vidjeti na sljedećim poveznicama:


Dana 22. svibnja 2021. godine na snagu je stupio Zakon o službenim kontrolama, drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ br. 52/21) kojim je propisano da Državni inspektorat evidentira subjekte u poslovanju s hranom i pripadajuće objekte te uspostavlja, vodi i redovito ažurira Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije. Do stupanja na snagu predmetnog zakona postupak je vodilo Ministarstvo zdravstva.

Podnošenje obavijesti za evidentiranje subjekata i pripadajućih objekata obavlja se isključivo elektronički, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije (SISSI).

Upute i postupak za evidentiranje SPH/OPH možete preuzeti sa sljedećih linkova:  

LINK ZA PREUZIMANJE - Uputa za evidentiranje SPH_OPH 25_05_2021

LINK ZA PREUZIMANJE - Postupak evidentiranja SPH_OPH obavijest

Za postupak evidentiranja potrebne su vjerodajnice za korištenje sustava e-Građani, putem Nacionalnog Identifikacijskog i Autentifikacijskog Sustava (NIAS). Ukoliko odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom nema vjerodajnice za korištenje sustava e-Građani, mora ovlastiti drugu osobu koja posjeduje vjerodajnice kako bi ista mogla provoditi postupak evidentiranja.

Postupak podnošenja obavijesti i detaljna uputa za evidentiranje subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom te pripadajući obrasci, nalaze se na web stranici Državnog inspektorata  na slijedećem linku: Državni inspektorat Republike Hrvatske - Hrana, uključujući genetski modificiranu hranu, novu hranu i genetski modificirane organizme (gov.hr)

Napominjemo kako se postojeći subjekti i objekti koji su ishodili rješenje Ministarstva zdravstva smatraju evidentiranim u Registru subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije te za iste nije potrebno dostavljati obavijest Državnom inspektoratu.

Također uz registraciju objekta, morate se registrirati i kao subjekt u poslovanju s hranom.


Stožer civilne zaštite objavio je novu odluku o korištenju maski.

"Zaštitne maske, medicinske maske neće se morati nositi u svim okolnostima kada se na tom prostoru nalaze osobe koje posjeduju digitalnu covid-potvrdu. Digitalne covid-potvrde bit će zamjena za nošenje maski za lice u sve više situacija.

Istovremeno maske su i dalje obvezne prema sljedećoj odluci:

Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:

  • zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene; 
  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu; 
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama; 
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka; 
  • gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke; 
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije; 
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima; 
  • zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra; 
  • vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru; 
  • gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenim prostorima; 
  • posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru; 
  • osobe koje na to obveže njihov poslodavac; 
  • osobe na otvorenim prostorima u okolnostima kada nije moguće održavati fizički razmak između osoba; 
  • i u drugim prostorima ili okolnostima kada nije moguće osigurati da u prostor ulaze samo osobe koje posjeduju digitalnu COVID potvrdu. 

Maske za lice ili medicinske maske ne moraju se koristiti u slučajevima preporučenih izuzeća koja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo te u svim okolnostima kada je osigurano da se na javnom događanju ili okupljanju, odnosno u određenom prostoru nalaze samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu. 

Obvezuju se poslodavci i organizatori društvenih i javnih događanja te drugih okupljanja da provode kontrolu korištenja maski za lice ili medicinskih maski. 

Ova Odluka ne primjenjuje se na:

  • zdravstvene ustanove, koje su obvezne primjenjivati stručne smjernice i preporuke; 
  • na rad u osnovnim i srednjim školama, visokim učilištima te ustanovama predškolskog odgoja i obrazovanja. 

Odluka stupa na snagu 3. srpnja, a primjenjuje se do 31. srpnja 2021. 


Nacionalni stožer civilne zaštite od petka uvodi blaže mjere, a među ostalim se odnose na povećanje broja ljudi na svadbama, otvaranje zatvorenih dijelova restorana, dulje radno vrijeme ugostiteljskih objekata. Novost će biti i otvaranje sajmova na otvorenom.

Postupno ublažavanje biti će na snazi do sredine lipnja.

Popis svih mjera pogledajte na poveznicama ili niže u tekstu: 

- Promjene su vezane za zabranu održavanja javnih događanja i okupljanja. Sada može biti 100 osoba na jednom mjestu, a ne 25. Ukida se i zabrana privatnih okupljanja i svečanosti.

- Javna događanja i okupljanja mogu trajati najdulje do 23 sata, a ne do 22 kao dosad.

- Na pogrebima nema ograničenja broja osoba, ali sućut se ne smije izražavati bliskim kontaktom.

- Pekarnice mogu raditi do 23 sata umjesto do 22, a isto se odnosi i na zabranu prodaje alkoholnih pića od 23 do 6 ujutro.

- Radno vrijeme ugostiteljskih objekata i OPG-a koji pružaju ugostiteljske usluge je od 06 do 23 sata. Osim toga, dopustit će im se uz stroge mjere usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima, a ne samo na terasama kao do sada. To su svi restorani, ali mogu biti i iz skupine barovi, pivnica, kavana i caffe bar ako ima minimalne tehničke uvjete za usluživanje hrane ili slastica.
Kafići i objekti koji poslužuju samo pića i dalje mogu raditi samo na otvorenom. Razlog za ovu razliku je zbog toga što ugostiteljski objekti koji imaju min. tehničke uvjete za služenje toplih i hladnih jela moraju zadovoljiti strože sanitarne uvjete i prolaze posebne sustavne kontrole, što je bitno s epidemiološkog gledišta.

- Obustava svadbenih svečanosti je i dalje na snazi uz iznimku za svadbe od 120 uzvanika, uz obavijest o tome civilnoj zaštiti 5 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa, i ako su sve osobe prisutne prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva ili su preboljele covid, ili unatrag 48 sati bile negativne na PCR ili brzom antigenskom testu.

- Radno vrijeme casina, automat klubova i mjesta za klađenje može biti do 23 sata.

- Ukinula bi se obustava organiziranih plesnih škola.

- Omogućilo bi se održavanje radionica, dječjih igraonica i pružanje zabavnih usluga i u zatvorenim prostorima.

- Zabrana treninga u zatvorenom ostaje za školske dvorane, a u ostalim dvoranama bi se dopustila.

- Obustava manifestacija KUD-ova i sl. ostala bi samo za zatvorene prostore, a probe se mogu održavati i u zatvorenom.

- Obustava održavanja sajmova ostaje za zatvorene prostore, a na otvorenom bi se dopustilo održavanje uz obvezne maske.

- Za vjerske obrede se ne bi primjenjivalo ograničenje od 100 osoba već prema veličini prostora, minimalno 4 kvadrata po osobi.

- Ukida se ograničenje od maksimalno 40% popunjenosti u javnom prijevozu. Obveza korištenja maski ostaje.

- Djeca do 7 godina koja putuju s roditeljima koji imaju potvrdu o cijepljenju, preboljenju ili negativan test, ne moraju imati negativan test ili ići u samoizolaciju. Ta dobna granica će se podići na 12 godina, izvijestio je Božinović i najavio da odluke stupaju na snagu u ponoć s četvrtka na petak.

Postoji ograničenje broja ljudi na javnim okupljanjima, to je do 100 osoba.

I dalje na snazi ostaju generalne odredbe i preporuke da su maske potrebne ako se ne može održavati fizička distanca.


© 2021 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1